Plantarium en GROEN-Direkt bieden totaaloverzicht en meer

06-05-2015

Doelgroep voor beide organisaties blijft iedereen die vakmatig betrokken is bij de productie van, of handel in boomkwekerij-artikelen. Door deze samenwerking reist men met één ticket door het totaalpakket van het boomkwekerij-aanbod. 

In de afgelopen maanden hebben de organisaties van Plantarium en GROEN-Direkt intensief overleg gevoerd om inhoud te geven aan de uitgesproken intentie tot samenwerking. Met het oog op de najaarsbeurzen in Boskoop eind augustus is het doel van de samenwerking het verhogen van het bezoekersaantal en de verblijftijd, plus het aantrekken van interessante deelnemers en bezoekers die nu nog niet komen.

Eigen identiteit
Binnen de samenwerking, houden beide beurzen aan hun bestaande waarden vast. Plantarium kan zich hierdoor nog sterker profileren als dé relatie- en innovatiebeurs voor de internationale boomkwekerij. GROEN-Direkt kan zich nog sterker focussen als dé handelsbeurs in boomkwekerij-artikelen. De bestaande formules blijven dus ongewijzigd, maar worden letterlijk aan elkaar gekoppeld, zodat alles duidelijker en toegankelijker wordt voor de bezoeker. Er komt bijvoorbeeld een vaste verbinding tussen de hallen 1 en 2 voor Plantarium en hal 3 van GROEN-Direkt. Bezoekers van Plantarium bezoeken GROEN-Direkt en vice versa.

Aanvullend programma
Gedurende de beursdagen wordt een gezamenlijk programma georganiseerd met interessante onderdelen en sprekers. Meest in het oog springend is de klantencontactavond op woensdag 26 augustus, aansluitend aan de 1e beursdag. Een avond die deelnemers én hun klant(en) niet mogen missen. In de komende maand wordt aan het programma verder inhoud gegeven.

Deelname beide beurzen overzichtelijker
- Voor de kweker die anoniem wil deelnemen is inzenden van producten voor de GROEN-Direkt karren- en lagenbeurs een goede optie.
- Een kweker die zijn product zelf wil promoten aan de vakhandel staat op het Product Promotie Plein van GROEN-Direkt.
- Een kweker/handelaar/toeleverancier die het echt gaat om promotie van het bedrijf, een range van producten, concepten of diensten neemt deel aan Plantarium.

Beide beurzen gekoppeld is goed voor een deelnemersveld van ruim 500 kwekers, 200 handelsbedrijven en 50 toeleveranciers.

Deel deze pagina: