Resultaten

Resultaten bezoek Plantarium 2018

De resultaten van Plantarium 2018 zijn duidelijk: de nieuw ingeslagen weg is goed en smaakt naar meer. Standhouders hebben zich positief uitgelaten over de afgelopen editie en sterken de organisatie dat zij de goede richting hebben gekozen.

In 2018 verhuisde Plantarium naar een nieuwe locatie, onder 1 dak met GROEN-Direkt, en ook het format werd aangepast van drie naar vier dagen (zonder consumentendag op zaterdag). De beurs was constructief van opzet en daarmee is Plantarium weer een echte zakenbeurs geworden.

Cijfers
De deelnemers beoordeelden Plantarium 2018 als goed, getuige de cijfers voor bezoekersaantal (7,1), bezoekerskwaliteit (7,7) en verbinding met GROEN-Direkt (8,3).
Het best laat het zaken doen zich uitdrukken in het percentage deelnemers die direct orders noteren (48%), nieuwe contacten leggen (78%) en zoals verwacht bestaande relaties ontmoeten (94%).

Bezoekers
Naar schatting is het totale event bezocht door 11.000 bezoekers waarvan een kwart uit het buitenland. Uit de voorregistratie blijkt dat er 44 verschillende nationaliteiten naar Boskoop zijn gekomen met een top 5 bestaande uit Duitsland (19%), België (13%), Italië (11%), Engeland (10%) en Frankrijk (10%). Plantarium blijft bezocht worden door veel eigenaren (40%), medewerkers (30%), inkopers (16%) en verkopers (14%) met als achtergrond kweker (35%), handelaar (21%), tuincentrum/retail (16%), toeleverancier (15%) of hovenier (8%).

Datum Plantarium 2019
De deelnemers waren verdeeld over de beursdatum in 2019, één week later was een wens maar de verkoopcijfers van GROEN-Direkt geven de doorslag voor handhaven week 34, (21 t/m 23 augustus 2019).